zaterdag 20 september 2014

Pour la première fois

Toen ik tien jaar oud was, bezocht ik Parijs voor het eerst echt. We waren al wel eens eerder naar Parijs geweest, als stop op doorreis naar het prachtige zuiden, maar daarvan kan ik me alleen een korte fotopauze met onze hond voor de Eiffeltoren herinneren. Ik kreeg het reisje cadeau voor mijn tiende verjaardag en vertrok samen met mama voor een paar dagen naar la ville lumière. We verbleven in een appartementengebouw net naast Jardin des Plantes, dus in het arrondissement Le Panthéon. We bezochten de Tour Eiffel (helaas niet beklommen), het Louvre, waar we de Mona Lisa konden zien nadat we ons door een enorme groep Japanners met camera’s hadden gewrongen, Galeries Lafayette, Jardin des Plantes, Montmartre en natuurlijk sloegen we een rondvaart over de Seine niet over. Het waren vooral een paar relaxte dagen, waarin we de sfeer van de stad goed wisten te vangen. Vanaf dat moment wist ik dat dit een plek zou worden om nog vaak terug te komen.

Nu, zo’n acht jaar en wat bezoekjes aan deze stad later, is mijn liefde voor Parijs alleen nog maar groter geworden. Deze stad heeft zoveel moois te bieden en dat wil ik graag met jullie delen. Vandaar het besluit om van mijn passie mijn hobby te maken.

Welkom op mijn blog en zoals Guillaume Apollinaire al zo mooi zei : « Il est grand temps de rallumer les étoiles. »


Geniet!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten