maandag 29 september 2014

Update I van het studentenleven: de SteeOwee

Ik schrijf natuurlijk met alle liefde over Parijs, maar behalve deze mooie stad gaat er nog veel meer in mijn hoofd om, bijvoorbeeld mijn leven hier, als eerstejaars Bouwkunde student in de mooie stad Delft die ik sinds een paar maanden mijn thuis mag noemen. Ik zal jullie dan ook af en toe op de hoogte houden van mijn leven hier, naast de berichtjes over Parijs.

Het studentenleven begon knallend met de SteeOwee, het weekend voor eerstejaars Bouwkunde-studenten. Daarop volgde de Owee, de algemene introductieweek voor alle nieuwe Delftse studenten, vol feesten, evenementen, activiteiten en gezelligheid. In deze post zal ik vooral aandacht besteden aan de SteeOwee.

Het thema van de SteeOwee van dit jaar was 'Met maten naar de Emiraten', Dubai dus, djellaba's, buikdanseressen en kamelen. We kregen vooraf een bizarre paklijst thuisgestuurd, met dingen als 121 gram geel zand, buikdanseressenoutfit, witte lap stof, bouwhelm, zalmkleurig cadeau voor het bestuur en graffiti.

Op vrijdagochtend 15 augustus werd ik door papa bij de faculteit Bouwkunde afgezet, met een grote tas vol spullen. We werden in een groepje van ongeveer 10 eerstejaars geplaatst met twee mentoren. Vrijdag en zaterdag zat ik met verschillende eerstejaars in de groep, maar wel bij dezelfde mentoren. Op zondag kon je je uiteindelijke Owee-groepje vormen en je mentoren kiezen.

Aankomst bij de faculteit Bouwkunde

Ontvangst in de zuid-Serre (maquettehal)
GROEPJE 5! (Team Kreeft)
 Mentorgroepje van vrijdag (en grotendeels het Owee-groepje)
 Uitleg over bakstenen....
 Na een lange dag: broodjes shoarma! 
 's Avonds een feestje bij Proteus 
 Onze slaapplek tijdens het weekend: Sport en Cultuur
Het mentorgroepje van zaterdag
's Avonds feestje bij Sport en Cultuur

 Zondag met de partybus naar Rotterdam! 
Een deel van onze Owee-groep! 
IO is suf! 
 Zingen tegen de andere studies (elektro, civiel, lucht en ruimtevaart)
Vo voor bouwkunde! 

Meer posts over de Owee en de rest van het studentenleven volgen nog! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten